باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠



:: موضوعات مرتبط: بازیگران زن 1 , ,
:: برچسب‌ها: بازیگران زن , شراره رخام , بهنوش بختیاری , ساغر عزیزی , نیکی کریمی , مریلا زارعی , بهاره رهنما , ,
:: بازدید از این مطلب : 1182
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠



:: موضوعات مرتبط: عکس های جالب و دیدنی , ,
:: برچسب‌ها: دختران زیبا , عکس دختر , تصاویر دختران زیبا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1281
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

ماسک آلوی قرمز ؛
 
براى تهیه ماسک آلوى قرمز کافى است هسته آلوى قرمز را درآورید و سپس آلوها را لِه کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و سپس به مدت 20 دقیقه آن را بر روى پوست بمالید و آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید .
 
ماسک لیمو ترش ؛
 
براى تهیه ماسک لیموترش آب دو عدد لیمو را بگیرید و با یک قاشق عسل گرم ، مخلوط کنید و روى پوست بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید .
 
ماسک هویج ؛
 
ماسک هویج نیز به وسیله آب هویج تهیه مى شود . براى این منظور مقدارى آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روى پوست بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید .
 
ماسک کدو حلوایى ؛
 
مقدارى کدو حلوایى رسیده را لِه کنید و به صورت ماسک براى متعادل ساختن چربى پوست صورت استفاده کنید .
 
ماسک سفیده تخم مرغ ؛
 
یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید ؛ پس از کف کردن به آن نصف لیوان لیموترش اضافه کنید و به هم بزنید و روى تمام پوست بمالید . پس از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید .
 
ماسک پرتقال و لیمو ؛
 
دو قاشق آب پرتقال و یک قاشق آب لیمو ترش را خوب مخلوط نمایید و به صورت بمالید . بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید .
 
ماسک خیار ؛
 
خیار را بپزید و له کنید ، به صورت ماسک روى صورت بگذارید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید .
 
ماسک زرده تخم مرغ و آووکادو ؛
 
قاشق سوپخورى خاک رس (خاک رس یا خمیر پاک کننده که به شکل پودر در تمام مغازه ها و فروشگاه هاى غذایى بهداشتى موجود است) + یک عدد زرده تخم مرغ + یک چهارم قاشق آووکادو له شده + مقدارى روغن فندق (براى این که یک مخلوط نرم داشته باشیم) را با هم مخلوط کرده و بر روى پوست خود به مدت 15 الى 20 دقیقه گذاشته و بعد با آب ولرم بشویید . (زرده تخم مرغ وآووکادو رطوبت از دست رفته پوست را دوباره باز مى گرداند ، خمیر پاک کننده ترشحات چربى پوست را خشک کرده ، روغن فندق این حالت را در پوست تعدیل کرده و آن را تقویت مى کند ).  
 
ماسک سیب ؛
 
 یک عدد سیب رنده شده را با 5 قاشق سوپخورى عسل مخلوط کنید و سپس روى پوست صورتتان بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید .
 
ماسک گوجه فرنگى ؛
 
 یک عدد گوجه فرنگى را خوب لِه کنید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه روى پوستتان بماند . سپس پوستتان را با آب گرم بشویید .
 
توجه !
پوست هاى چرب نسبت به مواد پاک کننده و مواد آرایشى و دارویى حساس هستند و ممکن است در اثر مصرف مواد پاک کننده یا محلول هاى الکل دار دچار قرمزى ، خشکى ، خارش یا پوسته ریزى شوند . در این صورت باید مصرف هرگونه شیرپاک کن ، محلول هاى طبى و داروهاى موضعى را متوقف و به پزشک مراجعه کرد تا پماد ساختنى (ترکیبى) التیام دهنده اى را تجویز کند . روى پوست هاى چرب که این گونه تحریک شده اند نباید پماد یا کرم بتامتازون ، تریامسینولون ، هیدروکورتیزون یا فلوسینولون مالید و نیز در این مواقع نباید صابون اسیدى مصرف کرد .
 

افرادى که پوست چرب دارند باید مصرف چربى و قند را به حداقل برسانند و غذاهایى مثل خرما ، پسته ، فندق ، گردو ، شکلات و موز را بسیار کم مصرف کنند . این افراد براى کنترل چربى پوست خود و برخوردارى از یک پوست شاداب و خوب باید خواب کافى ، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشند و هرچه مى توانند سبزى و میوه مصرف کنند . 



:: برچسب‌ها: ماسک , پوست چرب , ماسک خیار , ماسک گوجه فرنگی , ماسک سیب , ماسک زرده تخم مرغ , آووکادو , ماسک پرتغال و لیمو , ماسک سفیده تخم مرغ , ماسک کدو حلوائی , ماسک هویج , ماسک لیمو ترش , ماسک آلوی قرمز , روغن بادام , پوست صورت , خاک رس , روغن فندق , عسل , مواد پاک کننده , بتامتازون , تریامسینولون , هیدروکورتیزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 1473
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

"سیگار می کشم ، چربی و چیپس دوست دارم ، عاشق ژل و واکس مو هستم ، روزی سه بار موهایم را با شامپو می شویم ، امّا نمی دانم چرا موهایم سفید شده و می ریزد ."  گرچه بخش خارجی مو از سلول های مرده تشکیل شده است ولی همین بخش مرده مو نشان دهنده زندگی و شادابی و سلامت شما می باشد . انسان ها در سنین نوجوانی و جوانی بدترین رفتارها و کمترین نگهداری را در رابطه با موهایشان دارند و زمانی به ارزش مو پی می برند که موها سفید می گردند و در حال ریختن هستند .
 
متأسفانه برخی محصولات آرایشی و به اصطلاح بهداشتی بیش از سودی که به مو برسانند ، ضرری می رسانند که تا سالها ماندگار و پا برجاست . استفاده از مواد نفتی چون پارافین و یا روغنهایی که از ترکیبات آن کسی جز سازنده آن آگاه نیست ، چون انواع واکس های مو وکرمهای مو و… برای بعضی از مردم علی الخصوص جوانان عادت شده و استفاده از آن را نشانه رسیدگی به موهای خود می دانند و جالب اینجاست که انتظار دارند حتی یک تار از موهایشان سفید نشود و یک تار مو هم از سرشان کم نگردد .
 
استفاده از موادی که هیچ بار تغذیه ای برای بدن ندارند.. فقط شکم پُر کنند و بدن را با فقر مواد غذایی روبرو می کند ، خود از عوامل مؤثر در سفید شدن و ریزش مو می باشند . موادی چون چیپس ، پفک ، تخمه و… از همین دسته اند . یکی دیگر از علل بسیار مهم ریزش و ضعف مو در مردان استعمال دخانیات می باشد ، که حتی با علم به ضرر آن ، باز هم شاهد ترویج آن در بین جوانان وحتی پزشکان می باشیم .
 
استعمال سیگار باعث جمع شدن چربی زائد در حول پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن میشود . انجام برخی کارها که البته نیاز به همّت والا و اراده ای استوار دارد ، در امر مو از اهمیت زیادی برخودار است ، به طور مثال کمتر خانواده ای است که "برنج" این منبع بزرگ ویتامین به خصوص ویتامین های خانواده “ب” را به طور صحیح مصرف کند و آنرا آبکش نکند . ما به پوست برنج که همان سبوس است به چشم ماده ای زائد وکاه صفت نگاه می کنیم ، در حالی که در کشورهای غربی با استفاده از آن انواع داروها را برای سفید شدن پوست وسیاه شدن مو و … میسازند .
 
1سعی کنید که در برنامه غذایی خود از سبزیجات ومیوه های تازه بسیار استفاده شود وخوردن سبزیجاتی چون کرفس ، جعفری ، کاهو و اسفناج توصیه می شود .
این مطلب را هم اضافه کنم که ، اسفناج جدا از تقویت غده های رنگینه ای مو منبع عظیم آهن می باشد ، که باعث تقویت استخوان و ناخن و مو می شود . ذکر این نکته ضروری است که اسفناج در حالت عادی در بدن دارای جذب بسیار پایینی می باشد و باید همراه آبلیمو و یا ماست خورده شود.
2بعد از استحمام ، اگر موهای شما پف می کند ، از استفاده ژل ها که باعث خفه شدن مو می شود خودداری کرده و به جای آن از روغنهای مفید گیاهی استفاده کنید . و البته به یاد داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از 3 ساعت روی سر بماند و پس از آن باید با یک شامپوی خوب شسته شود.
3از حنا این گیاه مفید استفاده کنید و به هیچ وجه خود حنا با شامپوهای حنا قابل مقایسه نیست . اگر از رنگ دادن حنا خوشتان نمی آید ، می توانید از پودر گل ختمی استفاده کنید که دیگر حنایتان رنگ نمی دهد ، به علاوه از خواص خود ختمی نیز بهره برده اید.
4شلتوک یا همان سبوس برنج گیاه ارزان قیمتی است که در هر عطاری یافت می شود . می توانید از دَمکرده آن مانند چای استفاده کنید .
5از رسیدن گرد وخاک و دود به موهایتان جلوگیری کنید که دشمن مو هستند .
 
سعی کنید موهای خود را با شانه پلاستیکی شانه نکرده و بهترین شانه ، شانه چوبی می باشد .
 

در ضمن استفاده از سِشوار نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود و اگر مجبور به استفاده از آن هستید ، حتی الامکان از درجه بسیار گرم آن استفاده نکنید . به علاوه از شانه کردن مو در حمام خودداری شود .



:: برچسب‌ها: مو , سفید , حنا , حمام , شانه , شانه پلاستیکی , شانه چوبی , گل ختمی , شامپو , چای , شلتوک , دشمن مو , ژل , استحمام , سبزیجات , کرفس , جعفری , کاهو , اسفناج , ویتامین ب , برنج , رنگینه مو , استعمال سیگار , پیاز مو , آرایشی , بهداشتی , پارافین , واکس مو , کرمهای مو , ژل , ,
:: بازدید از این مطلب : 1526
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

                                  

                  



:: برچسب‌ها: سال نو , سال نو مبارک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1291
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

مو یکی از ضمائم پوست است که از دو قسمت تشکیل شده است . قسمتی از آن که دیده می شود ، از سلولهای مرده به وجود آمده و قسمت دیگر ، ریشه و پیاز مو نام دارد ، که سلولهای زنده و فعالی دارد . یک انسان بالغ در حدود 000/100 تار مو بر روی سر دارد ، که هر تار مو بین دو تا ده سال عمر می کند و رشد آن به طور معمول 33/0 میلیمتر در روز و یا 10 تا12 سانتیمتر در سال است . ممکن است روزانه 20 تا100 تار مو بریزد که این ارقام درنژادها ، جنسیتها و سنین مختلف یکسان نیست .
 
ناراحتی های عصبی ، نگرانی ، دلواپسی ، اندوه ، کم خوابی و یا بدخوابی سلامت موها را به خطر می اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ریزش می شوند . موهای شما به هر رنگ و از هر جنس که باشد ، نیاز به تغذیه و مراقبت دارد . یک برنامه غذایی که به اندازه کافی ویتامینهای گروه ( آ ) ، ( سی ) و نیز ( بی ) و همینطور کلسیم ، آهن ، مس و ید داشته باشد ، سبب می شود که موها زیبا بمانند . ید در گردش خون پوست سر ، نقش اساسی دارد و اگر به اندازه لازم به بدن نرسد ، موها کدر ، مرده و دچار ریزش می شوند . خوردن شیرینی ، نوشابه های گازدار ، قند و شکر را به حداقل برسانید و به جای برسهای نایلونی از برسهای مویی استفاده کنید تا سبب موخوره نشود .
 
میوه ها ، سبزی های تازه و خام ، ماهی تازه ، جگر و روغن های گیاهی مانند : روغن زیتون ، روغن آفتابگردان و روغن ذرت از غذاهای بسیار مفیدی هستند که به رشد و سلامت موها کمک می کنند .
 
ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد . بدین صورت که با انگشتان دو دست ، سر را ماساژ دهید ، به طوری که انگشتان به شکل دورانی حرکت داده شوند . تا زمانی که حس کنید سرتان گرم شده است و خون در زیر پوست جریان دارد . این حرکت را در همه نقاط پوست سر انجام دهید تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد . برای سرعت بخشیدن به گردش خون در سر ، برس را در جهتهای مختلف روی پوست سر بکشید تا خون در زیر پوست به جریان بیفتد . تمرین بسیار ساده جهت تسریع جریان خون سر ، این است که به پشت بخوابید ، روی شانه ها و آرنجها تکیه کنید . در این حالت سر باید روی زمین قرار گیرد . هنگام انجام این تمرین ، پاها را راست نگهدارید و زانوها را خم نکنید .
 
شوره سر :
 
یکی از بیماریهای شایع مو ، شوره سر است که باید آن را درمان کرد . بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که شوره ی سر در اثر تغذیه نادرست ، نگرانی ، هیجان ، عدم تعادل هورمونها و استفاده زیاد از مواد آرایشی مو ، پدید می آید . برای مبارزه با آن ، می بایست ابتدا علت را یافت و سپس به درمان پرداخت . خوردن سبزی ، مواد پروتئین دار و غذاهایی که ویتامین ( آ ) ، ( بی ) ، ( ئی ) دارند ، به مقدار فراوان توصیه می شود .
 
یکی از مؤثرترین راه های از بین بردن شوره سر ، استفاده از سرکه است . به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید . سپس موها را به چند قسمت تقسیم نمایید و به کمک یک تکه پنبه ، محلول آب و سرکه را به پوست سر بمالید . پس از آن موها را با شامپوی گیاهی بشویید .
 
یکی دیگر از راههای از بین بردن شوره ی سر ، استفاده از لیموترش و گلاب است . مقداری گلاب را با آب و لیمو ترش مخلوط کنید و با آن سر را ماساژ دهید ، سپس موها را بشویید .
 
ویتامینه کردن موهای سر:
 
شوینده های مختلف ، به خصوص شامپوها به لایه خارجی موها و همین طور به پیاز موها یعنی پوست سر ، آسیب می رسانند . برحسب عادت ، هفته ای چند بار و بهتر است حداقل هفته ای یکبار آنها را ویتامینه نماییم ، تا میزان خسارت وارده به موها کم شود . به ترتیب زیر مواد ویتامینه را تهیه نمایید ؛
 
مقداری حنا را با آب جوش به صورت خمیر نرمی درآورده به آن یک عدد زرده تخم مرغ ، نصف لیوان ماست ،‌ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ، یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه یا آب نارنج اضافه کنید . مواد را به هم بزنید به طوری که با هم کاملاً مخلوط شوند . این خمیر نرم و شل را با دست به تمام قسمتهای سر و سپس به موها بمالید . بعد به کمک یک کیسه پلاستیکی ، سر و موها را بپوشانید و روی آن یک روسری بگذارید تا گرمای کافی حاصل آید و مواد ویتامینه از طریق منافذ پوست سر به پیاز موها برسد و موهای سر نیز حالت نرم و قابل انعطاف به خود بگیرد و همین طور برّاق و خوش رنگ گردد .
 
در هنگام شستن موها به نکات زیر توجه نمایید :
1ـ حداکثر هفته ای دو بار آن هم با آب نیمه گرم حمام کنید .
2ـ هنگام شستن موها ، سعی کنید از شامپوی رقیق شده استفاده کنید ، به این ترتیب که کمی از شامپوها را در یک شیشه خالی ریخته و به آن آب اضافه کنیم ، تا رقیق گردد . شامپوی رقیق شده ضربه کمتری به موها وارد می کند .
3ـ سعی کنید فقط یکبار موها را با شامپو بشویید و زمان شستشو را طولانی نکنید . یعنی بلافاصله پس از شامپو کردن با آب ، موهای سر را بشویید .
4ـ هرقدر شامپو به مدت طولانی تری با موها و پوست تماس داشته باشد ، آسیب بیشتری به پوست سر و موها وارد می شود . این موضوع در مورد شامپوهای خارجی نیز صدق می کند .
5ـ بهتر است در هر بار حمام رفتن و شستن موها با شامپو ، یک عدد زرده ی تخم مرغ نیز با شامپو به موها بزنید . به این ترتیب که همزمان با شامپو یک عدد زرده تخم مرغ نیز به آن اضافه کنید و سپس سر را با آن بشویید . زرده تخم مرغ ، هم یک شوینده است و هم نرم کننده و نگهدارنده و محافظت کننده طبیعی .( یکی دو قطره سرکه یا آبلیمو بوی بد تخم مرغ را زایل می سازد !)

با رعایت این نکات هنگام شستشو، و رعایت تغذیه درست ، شما سالیان دراز دارای موهای پرپشت و شفاف خواهید بود .



:: برچسب‌ها: بهداشت مو , حمام , شستن موها , شامپو , تخم مرغ , آبلیمو , سرکه , طبیعی , پوست سر , پرپشت , براق , ویتامینه , حنا , شوره سر , گلاب , ویتامین آ , ویتامین بی , ویتامین سی , آرایش مو , هورمونها , ماساژ سر , روغن زیتون , ماهی , جگر , کلسیم , آهن , مس , ید , عصبی , دلواپسی , نگرانی , اندوه , کم خوابی , بدخوابی , پیاز مو , ریشه مو , انسان بالغ , تارمو , ,
:: بازدید از این مطلب : 1606
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

bb.birahe4.com/music/Milad/90.12.23/Rushid%20-%20Sadaf%20(128).mp3

با استفاده از لینک موجود با کیفیت 128 دانلود کنید . مهدیبا !



:: موضوعات مرتبط: دانلود موزیک , ,
:: برچسب‌ها: آهنگ راشید , صدف , راشید , آهنگ صدف , موزیک جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 1263
|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

با فرا رسیدن سال نو ، که معمولاً با خانه تکانی و تغییرات عمده در فرم وسائل اطرافمان به استقبال آن می رویم ، چه بهتر است که ، تغییراتی هم در خلق و خو و رفتار و کردار خود ایجاد کنیم ، تا با آغاز سال نو ، بتوانیم با روحیه تازه و جدید و متمایز از گذشته با اطرافیانمان بر خورد داشته باشیم . با توجه به این مطلب ، بر آن دیدم تا مطالبی جالب درباره عصبانیت و تا حدودی کنترل آن به عرض برسانم ، که در زیر به تفسیر بیان می شود ؛
مطالب جالب و در عین حال مُضحکی در مورد عصبانیت وجود دارد . در این زمان بیشتر افراد احساسات خود را همانطور که هست بروز می دهند و کمتر به نظر می رسد که شرایط اطراف خود را در نظر بگیرند .
 
اما آیا احساسی بالاتر از این وجود دارد که بتواند باعث ایجاد سوء تفاهم شود ؟ تعداد بسیار زیادی از افراد معتقدند که فرو خوردن خشم به بدن آسیب وارد می کند . عصبانیت نوعی فشار روحی است که باید ابراز شود . همچنین انفجار ناگهانی خشم و یا نگه داشتن آن برای یک مدت زمان طولانی ، گزینه درستی محسوب نمی شود . از آنجایی که عصبانیت به واسطه ی تحریک شدید سیستم عصبی بدن اتفاق می افتد ، تأثیرات جانبی نامناسبی را بر روی قسمت های مختلف بدن می گذارد . سبب ایجاد نوسان در دستگاه تنفسی و بروز اختلالاتی در سیستم گوارشی می شود . نهایتاً باید اذعان داشت که توان فکر کردن صحیح را از شما می گیرد .
 
البته نمی توان به طور تضمینی اظهار داشت که ابراز خشم و عصبانیت اوضاع را از آن چیزی که هست بهتر می کند . نمی توان گفت که در اکثر موارد تخلیه هیجانی در افرادی که خشونت و عصبانیت خود را بروز می دهند ، اتفاق می افتد . تبدیل عصبانیت به لغات و ابراز آنها در رفتار تضمین نمی کند که عواطف شما قابل کنترل تر خواهند شد . فقط این کار شدت احساسات فرد را بالا می برد . حتی این امر می تواند در همان زمان آسیب هایی را به افرادی که در سوی دیگر قرار دارند نیز وارد کند .
 
اغلب افراد در کنترل خشم و احساسات منفی خود با مشکل مواجه هستند . عصبانیت از جمله احساساتی است که از نظر اکثر مردها "قابل قبول" است ؛ اما این بدان معنی نیست که زمانیکه فرد دیگری در مقابل آنها از خود عصبانیت نشان می دهد ، آنها برخورد مناسبی را در برابر او از خود نشان دهند .
 
در بسیاری از فرهنگ ها ، خانم ها برای کنترل خشم و عصبانیت خود تحت فشار قرار می گیرند ؛ اما گاهی اوقات آنقدر در کنترل خشم خود موفق می شوند و آنرا درون خود حل می کنند که گویی اصلاً عصبانیتی وجود نداشته .
 
از آنجایی که عصبانیت یک احساس منفی قوی بوده و باعث ایجاد ناراحتی در افراد میشود ، معمولاً اینطور گفته می شود که ایجاد آن هم درست نیست . چند نفر از ما در طول زندگی خود از دیگران شنیده ایم که باید از بروز یک چنین احساسی در خود جلوگیری کنیم . از همان دوران بچگی همه به ما می گفتند که : "اگر احساس می کنی عصبانی شده ای می توانی به اتاقت بروی و هر زمان که عصبانیتت بر طرف شد نزد ما برگردی" .
 
نتیجه تمام این مطالب این است که ، هیچ کس یاد نمی گیرد که چگونه به درستی میتواند خشم خود را کنترل و مدیریت کند . گاهی اوقات زمانی که افراد عصبانی میشوند ، حتی نمی توانند متوجه شوند که عصبانی هستند. برخی دیگر هم آنقدر عصبانیت خود را پنهان می کنند ، تا بالاخره یک مرتبه از طریق لغات و کارهای اهانت آمیز آنرا بروز می دهند .
 
تحقیقات گویای این مطلب هستند که ، توانایی تشخیص و نامگذاری صحیح احساسات و صحبت کردن رک و پوست کنده در مورد آنها ، تا زمانیکه آن احساس به طور کامل درک شود ، سبب می شود که احساسات منفی به خودی خود از هم پاشیده شوند و پیرو آن مطلب برانگیختگی روانی نیز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند .
 
اما تا زمانیکه فرد احساس کند عصبانیتش غیر قابل قبول است ، همچنان در حالت برانگیختگی احساسی باقی خواهد ماند و نمی تواند به درستی درک کند که در دنیای اطراف او چه اتفاقاتی در حال روی دادن هستند ، نمی تواند کنترلی بر روی حرکات بیرونی خود داشته باشد و تمام ذهنش بر روی خشم درونی اش معطوف می شود . این قبیل افراد دچار احساسات منفی زیادی شده و همیشه پریشان حال خواهند بود . همچنین تمایل شدیدی دارند که احساسات خود را به خارج بروز ندهند . تصور کنید که با یک چنین عملکردی چگونه باعث ایجاد سوء تفاهم میان دوستان و همسر خود میشوند ! _این به آن خاطر است که آنها احساسات خود را پنهان می کنند و همین امر سبب برزو استرس و اضطراب در درون آنها می شود .
 
گاهی اوقات در میان گذاشتن این مطلب که چرا ناراحت هستیم ، در ما آرامش ایجاد می کند ، به ویژه اگر دلیل ناراحتی خود را به فرد مقابل بگوییم . روانشناسان بر این باورند که احساس آرامشی که در یک چنین شرایطی به ما دست می دهد ، به دلیل تخلیه شدن نیست ، بلکه به این خاطر است که احساسات خود را شناسایی کردیم ، آنها را مخاطب قرار داده و برای یافتن راه حل بر روی آنها کار کرده ایم .
 
این امر نکات مثبتی را که عصبانیت می تواند در بر داشته باشد ، به وضوح برای ما روشن می کند . همین مسئله خود میتواند به عنوان نوعی مشوق قوی برای تغییر نگرش های منفی ما به حساب رود . این امر ما را تشویق می کند که در مورد چیزهایی که ما را اذیت می کنند راحت تر بتوانیم صحبت کنیم .
 
اما موفقیت اصلی زمانی حاصل خواهد شد که بدانیم چگونه می توان این کار را به شیوه صحیح انجام داد ، چرا که خشونت ممکن است سبب شود که ما عکس العمل بیش از اندازه تند از خود نشان دهیم . بنابراین اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید ، این است که گنجایش فردی خود را افزایش دهید تا هر مسئله کوچک و جزئی نتواند شما را ناراحت کند و سپس به سمت یافتن راهی سازنده قدم بردارید .
 
سه نفس عمیق بکشید ؛
زمانیکه عصبانی می شوید ، بدن شما منقبض می شود . نفس عمیق به شما کمک می کند تا استرس از شما دور شده و فشار کمتری بر روی بدن وارد شده و احساس بهتری پیدا کنید .
 
فضا را تغییر دهید ؛
یکی از بهترین شیوه هایی که به واسطه آن می توانید خشم خود را از میان بردارید این است که برای مدت 5 دقیقه در هوای آزاد راه بروید . در ترافیک گیر کرده اید ؟ پس در ذهن خود این کار را انجام دهید ، صدای ضبط را زیاد کرده و آهنگ را با صدای بلند بخوانید .
 
دلیل عصبانت خود را دریابید ؛
در مورد افراد ، موقعیت ها ، و حوادثی که سبب ایجاد ناراحتی در شما می شوند ، فکر کنید و آنها را ردیابی نمایید . عصبانیت معمولاً سبب ایجاد ترس های عمقی در وجود افراد می شود . در زمانی که احساس می کنید به اوج عصبانیت نزدیک شده اید ، از خودتان بپرسید چه ترسی دروجودتان نهفته که سبب می شود احساساتتان تحریک شود .
 
از چیزی که خارج از حیطه کنترلتان است ، بگذرید ؛
شما فقط مسئول خودتان و کارهایی که در قبال دیگران انجام می دهید ، هستید . باید بدایند که مسئول کارهایی که دیگران در قبال شما انجام می دهند نیستید . نه تنها عصبانیت مشکلی را حل نمی کند ، بلکه شرایط را بدتر از آنچه که بوده نیز می کند . اگر کسی دائماً شما را تحریک کرده و بر شدت عصبانیتتان می افزاید ، شما باید بر روی مسئله ای که سبب ایجاد عصبانیت می شود تمرکز کرده و لیستی از راه حل هایی که می توانید داشته باشید را روی کاغذ بیاورید .
 
احساسات خود را ابراز کنید ؛
ابتدا فکر کنید و از لغات و حرکاتی استفاده کنید که روی آنها فکر کرده اید . با حالت غیر تدافعی به طرف مقابل بقبولانید که عصبانی هستید ، شرایط تان را به طور کامل به او توضیح دهید ، و نهایتاً خیلی رُک و راست به او بگویید که چه چیز عصبانیتان می کند .
 
محتاط باشید ؛
شرایطی وجود دارند که بروز عصبانیت در آنها ممکن است سبب ایجاد خطر شود . یکی از این موارد داشتن شریکی حسود و بد زبان است . به جای اینکه حرف های خود را با او در میان بگذارید ، با یکی از دوستانتان در مورد اوضاع عصبانیت خود صحبت کنید . ممکن است دوستتان راه حل های نابی را به شما پیشنهاد کند که تا کنون به ذهنتان هم نرسیده باشد .
 
در بیان احساسات خود قاطع بوده ، اما پرخاشگر نباشید ؛
قاطع بودن به آن معناست که با تأثیر بالا سخن بگویید ، خشونت را کنار بگذارید ، و فقط به اهدافتان فکر کنید . بد نیست پیش از اینکه ایده های خود را مطرح کنید ، قدری به واکنش طرف مقابل نیز فکر کنید .
 
عبارات مثبت به کارببرید ؛
می توایند چند عبارت مثبت را حفظ کنید ؛ تا زمانیکه عصبانی شدید آنها را به خودتان بگویید تا عصبانیتتان فروکش کند . این کار به شما یادآوری می کند که خودتان حق انتخاب دارید و می توانید واکنش هایتان را آگاهانه انتخاب کنید .

به عنوان مثال ، می توانید به خودتان بگویید : "خودم به تنهایی می توانم از عهده نیازهای خود بر بیایم ." و یا "خواستهای او به اندازه خواسته های من اهمیت دارند ." و یا "من توانایی این را دارم که انتخاب های خوبی داشته باشم" .



:: برچسب‌ها: عصبانیت , مثبت , توانائی , پرخاشگر , قاطع , خشونت , حسود , بدزبان , عصبانی , حیطه , تحریک , دلیل عصبانیت , بدن , نفس عمیق , منفی , احساس آرامش , دوستان , همسر , روانی , کنترل , مدیریت , خشم , احساسات منفی , ابراز خشم , سو’ تفاهم , ,
:: بازدید از این مطلب : 1402
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

بهار
پوست افرادی که در بهار به دنیا آمده اند، دارای رنگ های طلایی است. بعضی از متولدین این فصل چهره ای عاجی رنگ همراه با لک و کک و مک دارند و بقیه دارای پوستی شفاف و گندمگون می باشند. حتی با وجود کک و مک نیز پوست چهره ی آنها شفاف و درخشان بوده و در برابر نور آفتاب قهوه ای رنگ و برنزه می گردد. رنگ چشمهای این افراد معمولاً روشن با رگه هایی طلایی است .
 
رنگ های بهاری
نارنجی های روشن ، هلویی ، انواع رنگ قرمز ، زنگاری روشن ، صورتی های مایل به هلویی ، قرمزهای روشن و درخشان متمایل به نارنجی ، طلایی روشن و درخشان ، زرد طلایی ، خاکستری سایه روشن ، قهوه ای متمایل به طلایی ، قهوه ای مسی ، آبی روشن و درخشان ، آبی فیروزه ای ، آبی دریایی ، و آبی لاجوردی روشن تا سبزهای روشن و درخشان متمایل به زرد رنگ های متولدین فصل بهار است . مشکی و شرابی رنگ متولدین این فصل نیست .
 
تابستان
پوست متولدین تابستان دارای زمینه ی رنگ های آبی متمایل به صورتی است . و معمولاً پوست صورت اینگونه افراد صاف و شفاف و مهتابی بوده و رنگ موها نیز از بور بسیار تند یا خاکستری یا قهوه ای با زمینه رنگ قهوه ای متمایل به قرمز یا خاکستری متغیر است . رنگ چشمهای متولدین این فصل روشن یا خاکستری ملایم می باشد .
 
رنگ های تابستانی
انواع صورتی های کمرنگ و صورتی های متمایل به شرابی ، تمشکی ، قرمزهای متمایل به آبی ، آبی ، بلوطی ، زرد لیموی کمرنگ ، بنفش تیره و کمرنگ ، بنفش مایل به ارغونی سیر ، سفید ملایم ، بژ متمایل به آبی ، قهوه ای گوزنی ، آبی تیره متمایل به خاکستری ، آبی روشن متمایل به خاکستری ، سبزهای متمایل به آبی رنگ های متولدین فصل تابستان است . نارنجی ، طلایی ، مشکی از رنگ های این فصل نمی باشد .
 
پاییز
پوست افرادی که در فصل پاییز به دنیا آمده اند ، دارای زمینه ی رنگ های طلایی است و رنگ موهایشان قرمز یا قهوه ای متمایل به قرمز بوده و پوست چهره ی آنها لطیف و شفاف ، گلگون رنگ یا طلایی تیره می باشد . افراد متعلق به این فصل ، با چشمهایی روشن و کمرنگ ، در رنگ های تیره ی پاییزی بهتر به نظر خواهند رسید .
 
رنگ های پاییزی
انواع نارنجی ، هلویی تیره ، زنگاری ، قرمز متمایل به قهوه ای ، قرمزهای تیره و متمایل به نارنجی ، طلایی ، طلایی متمایل به زرد ، طلایی متمایل به کرم ، بژ متمایل به طلایی ، انواع قهوه ای ، آبی ، فیروزه ای ، انواع سبز رنگ های متولدین فصل پاییز است . صورتی ، شرابی ، ارغوانی ، خاکستری و مشکی جزء رنگ های این فصل به حساب نمی آید .
 
زمستان
پوست زمستانی ها دارای زمینه ی رنگ های آبی متمایل به صورتی است . رنگ موهای اغلب افراد متولد در این فصل تیره بوده و رنگ چهره ی آنها بژ متمایل به خاکستری یا زرد رنگ می باشد . تضاد بین سفیدی چشم و عنبیه در چشمهای این افراد بیشتر از افراد متولد فصل تابستان است .
رنگ های زمستانی

اکثر رنگ های روشن و درخشان، صورتی های متمایل به آبی روشن و تیره ، قرمزهای روشن و درخشان ، قرمزهای متمایل به آبی ، زردهای روشن ، ارغوانی متمایل به قرمز تیره ، سفید ، بنفش مات ، خاکستری متمایل به قهوه ای ، خاکستری ، مشکی ، آبی تیره ، آبی روشن ، آبی مات ، فیروزه ای روشن ، سبزهای روشن از رنگ ها متعلق به متولدین فصل زمستان است . نارنجی و طلایی از رنگ های زمستانی نمی باشند . 



:: برچسب‌ها: فصل , رنگ , ارغوانی , صورتی , قرمز , بنفش , سفید , قهوه ای , مشکی , آبی , سبز , زرد , طلائی , پوست , چهره , گندمگون , هلوئی , زنگاری , خاکستری , شرابی , بهار , تابستان , پائیز , زمستان , نارنجی , مسی , فیروزه ای , لاجوردی , تمشکی , گلگون , آبی مات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1471
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

برای داشتن موهایی زیبا چه کاری انجام دهیم؟
اگر دوست دارید هنگامی که مقابل آینه ایستاده اید و به شانه کردن موهای خود مشغول هستید ، از برق و زیبایی موهایتان به وجد بیایید ؛ رعایت نکاتی را که می تواند کمک بسیاری به این امر بکند در برنامه زندگی خود قرار دهید .
 
در این جا به برخی نکات اشاره می کنیم ؛
 
1 انتخاب یک شامپوی مناسب ، مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است .
شامپو مسئول پاک کردن موها از هرگونه آلودگی ، گرد و خاک و چربی است که بر روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند . حال اگر شامپوی انتخابی ما توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد ، در واقع به مهمترین وظیفه خود عمل نکرده است .
 
2 همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب کنید .  
شخصی که موی چرب دارد نباید از شامپویی که مختص موهای خشک است استفاده کند .
 
3 به نحوه شستن موها دقت کنید .  
به آرامی موها را بشویید و به تمیز شدن تمامی قسمت های آن توجه نمایید .
 
4 برای نرمی مو از نرم کننده استفاده کنید .
اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که شامپوهایشان حاوی نرم کننده است ، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یک نرم کننده جانبی نیز بهره ببرد .
 
5 پس از شستن ، موهای خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید .
توجه داشته باشید که هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید ؛ چرا که این کار باعث شکنندگی مو می شود . اگر هم در خشک کردن سریع مو عجله داشتید ، سشوار را روی گرمای کم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شکلی که مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید . هیچ گاه برای چند دقیقه بر روی یک نقطه متوقف نشوید .
 
6 از شانه کردن موی خیس، جداً بپرهیزید .
بگذارید موهایتان کمی خشک شوند ، سپس با شانه ای که دندانه هایش نیز درشت است ، موی خود را شانه کنید .
 
7 از برس هایی استفاده کنید که نرم و انعطاف پذیر باشد .
انتخاب یک شامپوی مناسب ، مهم ترین راه برای حفظ سلامت موی سر است .
 
8 از رنگ مو کمتر استفاده کنید .
در صورت استفاده ، مو را مرتب تقویت کنید .
 
9 از قرار گرفتن در نور شدید خورشید برای مدت زمان طولانی پرهیز کنید .

این کار می تواند بر ساختمان پروتئینی مو اثر بگذارد و آن را شکننده کند .



:: برچسب‌ها: مو , زیبا , خورشید , موهای زیبا , سشوار , رنگ مو , برس مو , شانه , حوله خشک , شستن مو , نرم کننده , ,
:: بازدید از این مطلب : 1343
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()

دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا