باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

لیمو عمانی

ليمو عماني همان ليمو ترش معمولي خشك شده است . اما شهرت آن به اسم ليمو " عماني " به دليل اين است كه شهر عمان پايتخت كشور اردن معروف ترين نوع ليمو را دارد . كشورهای اردن، لبنان و فلسطين بين ساير كشورها از نظر محصولات مركباتي ، بسيار به نام هستند و طعم و عطر اين محصولاتشان مثل پسته دامغان يا سيب اهر و يا زعفران قائن و خربزه مشهد!! شهرت جهاني دارد. ولي بعضي ها به اشتباه، اين ليمو را ليموي عماني مي نامند. چنانكه ميدانيد كشور عمان فاقد هر نوع محصولات مركباتي معروف است و زیتون این کشور بسیار معروف است !‌

در مورد استفاده از ليمو عماني نيز همانطور كه قبلا توضيح داده ام، بهتر است به جاي سوراخ كردن پوست ليمو با چنگال، ليمو را با چاقو از وسط ببريد و هسته هاي آن را خارج كنيد و به همين صورت داخل خورش استفاده كنيد تا به جاي طعم پوست ليمو ، از طعم و عطر خود ليمو بهره مند شويد .

بعضي ها نيز از گرد ليمو عماني استفاده مي كنند كه در بعضي از خوراك ، باعث كدر و تيره شدن رنگ خوراك ميشود . و معروف ترين روش استفاده از ليمو عماني نيز همان روش خيساندن در آب ولرم و بعد سوراخ كردن پوست ليمو و استفاده از آن داخل خورشهاست كه راجع به اين موضوع قبلا كاملا توضيح داده ام . در اين روش بيشتر از آنكه عطر و مزه ليمو داخل خورش شود ، خورش مزه پوست ليموي خشك شده ميگيرد و روش زياد جالبي به نظر نميرسد . (( البته با نهايت احترام به پيشكسوتاني كه همچنان از اين روش استفاده مي كنند عقيده و تجربه و تحقيقات شخصي را بيان كردم ))

ولي خوب در هر صورت از هر كدام از روشها كه استفاده مي كنيد ، دقت داشته باشيد كه ليمو عماني در خورش بيشترين مقدار چربي را به خود جذب ميكند و بهتر است هنگام ميل كردن غذا ، از خوردن ليموي داخل خورش صرف نظر كنيد .



:: برچسب‌ها: لیمو , لیمو عمانی , ترشی , شیرینی , آشپزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()

دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا