. . . درباره سوزاک بیشتر بدانیم... . . .
باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

علائم، علل، پیشگیری، عواقب و عوارض سوزاک

درمورد سوزاک چقدر اطلاعات دارید؟ ما شما را با علائم، علل، پیشگیری، عواقب و عوارض سوزاک آشنا می کنیم. همانطور که می دانید یکی از معتبرترین سایت های کشور در ضمینه مسائل جنسی و بیماری های جنسی، مجله پزشکی دکتر سلام است. اینبار به معرفی سوزاک بصورت کامل می پردازیم. گاهی بیماران از بیان بیماریهای مقاربتی خویش احساس شرمساری می‌کنند اما این مطلب را باید بدانند که تمامی‌این بیماریها براحتی قابل پیشگیری استوآموزش در این زمینه اولین قدم در پیشگیری می‌باشد.

soozak علائم، علل، پیشگیری، عواقب و عوارض سوزاک

سوزاک‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ بیماری‌ عفونی‌ در دستگاه‌ تناسلی‌ که‌ از راه‌ آمیزشی‌ منتقل‌ می‌شود. در مردان‌، این‌ عفونت‌ در پیشابراه‌ رخ‌ می‌دهد، در زنان‌، در پیشابراه‌ (مجرایی‌ که‌ ادرار را از مثانه‌ به‌ بیرون‌ هدایت‌ می‌کند) و نیز دستگاه‌ تولید مثل‌، و در هر دو جنس‌ ممکن‌ است‌ راست‌روده‌، گلو، مفاصل‌، یا چشم‌ها نیز درگیر شوند. این‌ عفونت‌ در تمام‌ سنین‌ رخ‌ دهد (حتی‌ کودکان‌ کم‌ سن‌ و سن‌ سال‌ که‌ مورد تجاوز قرار می‌گیرند). حداکثر شیوع‌ این‌ عفونت‌ بین‌ ۲۰تا۳۰ سالگی‌ است‌. دوره‌ کمون‌ بیماری‌ (از زمان‌ ورود میکرب‌ تا بروز علایم‌) ۲ تا۱۰ روز است‌.

همانطور که در بالا ذکر شد این بیماری از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود و عامل آن گنوکوک می‌باشد . در مردان ۷-۲ روز پس از تماس جنسی با فرد آلوده ترشحات چرکی از مجرای ادرار خارج شده و میزان دفع ادرار نیز کاهش و با سوزش می‌باشد. . درصد کمی‌از مردان بدون نشانه بالینی هستند .

در خانمها پس از آلودگی ، التهاب دهانه رحم به وجود آمده که در بیشتر موارد بدون نشانه است ولی در برخی از خانمها پس از نزدیکی ترشحات غیرعادی یا خونریزی وجود دارد .

در بیست درصد از موارد ، عفونت در مراحل عادات ماهانه به رحم رسیده و باعث التهاب رحم ، ‌لوله های زهدان و برخی نواحی لگن می‌شود که گاهی چنین حالتی منجر به عقیم شدن و یا حاملگی خارج از رحم می‌شود .

دختران در سنین قبل از بلوغ ممکن است در اثر تماس جنسی مستقیم با ترشحات بالغین آلوده ، دچار التهاب گنوکوکی واژن و رحم شوند . نوزادان و ندرتاً بالغین ممکن است مبتلا به عفونت کنوکوکی ملتحمه چشم شوند که اگر به سرعت و به مقدار کافی درمان نشوند ممکن است منجر به کوری گردد . در صورتیکه آلودگی به صورت سیستمیک در بدن پخش شود منجر به درگیری مفاصل و پوست و گاهی بندرت قلب و پرده های مغزی می‌شود . در صورتیکه درمان آلودگی و التهاب مفصلی به تأخیر افتد منجر به ضایعات دائمی‌مفصلی میشود .

التهابهای غیرگنوکوکی مجاری ادراری – تناسلی و التهاب چرکی مخاطی رحم که ممکن است با عوامل دیگر غیر از گنوکوک ایجاد شده باشند ، در اغلب موارد با عفونت گنوکوکی همراه بوده و تشخیص بالینی سوزاک را دچار اشکال می‌کند .

تشخیص بیماری از طریق آزمایش میکروسکوپی گسترش ترشحات دستگاه تناسلی رنگ آمیزی شده با روش گرم یا کشت این ترشحات در محیطهای اختصاصی کشت … صورت می‌گیرد .

 

حداکثر شیوع این بیماری در طبقات اقتصادی پائین جامعه وجود دارد .

در حال حاضر موارد مقاوم به داروهای قدیمی‌افزایش یافته است و داروهای جدید تنها کاربرد درمانی دارند .

 

 

 

مخزن سوزاک

انسان تنها مخزن شناخته شده این عامل عفونی است .

 

 

دوره واگیری سوزاک

این زمان نزد موارد درمان نشده(در حالیکه با مراجعه سریع و به موقع چند ساعت بعد از شروع درمان مؤثر ، واگیری بیماری خاتمه می‌یابد) ممکن است برای ماهها ادامه داشته باشد.

 

علایم‌ شایع‌ سوازک

زنان‌ معمولاً علایم‌ کمی‌ دارند یا اصلاً علامتی‌ ندارند. اما علایم‌ در مردان‌ معمولاً برجسته‌تر هستند.
* سوزش‌ به‌ هنگام‌ ادرار
 
* ترشحات‌ غلیظ‌ به‌ رنگ‌ سبز ـ زرد از آلت‌ تناسلی‌ مردان‌ یا مجرای‌
 
* تب‌ خفیف و یا لرز بدون‌ تب
* گاهی‌ درد به‌ هنگام‌ مقاربت
 
* ‌درد مفاصل به خصوص در ناحیه مچ دست و مچ پا‌
* ورم مفاصل به همراه بثورات
 
* بثورات‌ (نقاط قرمز وصورتی خصوصاً روی‌ کف‌ دست‌)
 
* گاهی‌ گلو درد خفیف
 
 
 
 

‌ علل‌ و عوامل سوزاک

عفونت‌ ناشی‌ از باکتری‌های‌ گنوکک‌ که‌ در بافت‌ نرم‌ و مرطوب‌ به‌ خوبی‌ رشد می‌کنند. باکتری‌ها معمولاً از راه‌ آمیزشی‌ انتقال‌ می‌یابند،

اما در بعضی‌ از موارد منشأ عفونت‌ مشخص‌ نیست‌. در صورت‌ مقاربت‌های‌ غیرطبیعی‌، ممکن‌ است‌ راست‌روده‌ یا دهان‌ نیز دچار عفونت‌ شوند.
 
 

عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر

* داشتن‌ شرکای‌ جنسی‌ متعدد
* خودفروشی‌
* سوءاستفاده‌ جنسی‌ از کودکان‌
* عبور نوزاد از کانال‌ زایمانی‌ مادری‌ که‌ دچار عفونت‌ است‌.

 

پیشگیری از سوزاک

اولین اصل مبتنی بر رابطه جنسی سالم می‌باشد . پس بهتر است از بی‌بند و باری‌ جنسی‌ خودداری‌ کنید و به ارتباط با یک نفر اکتفاء کنید.

جهت جلوگیری از ابتلا در اشخاصی که مشکوک به آلودگی به این بیماری می‌باشند حتماً بایستی از کاندوم استفاده شود .

اقدامات دیگری که خاص پیشگیری از ابتلا به سوزاک است مثل پیشگیری داروئی در چشم نوزادان و توجه به تماسهای بیماران مبتلا به سایر بیماریهای عفونی نیز اجرا می‌گردد .

ترشحات بیمار و اشیایی که به آنها آلوده شده اند بایستی گندزدایی شود
موارد این‌ عفونت‌ باید گزارش‌ شود تا از گسترش‌ آن‌ جلوگیری‌ شود. این‌ عفونت‌ گاهی‌ همزمان‌ با سیفلیس‌ و عفونت‌ کلامیدیایی‌ رخ‌ می‌دهد. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ همکاری‌ مناسب‌ اهمیت‌ زیادی‌ دارد و مطمئن‌ باشید که‌ هویت‌ شما نزد پزشک شما محرمانه‌ خواهد ماند.

 

عواقب‌ مورد انتظار

با درمان‌ معمولاً در ۱-۲ هفته‌ خوب‌ می‌شود.
عوارض‌ احتمالی‌
* عفونت‌ گنوککی‌ چشم‌. این‌ عفونت‌ می‌تواند باعث‌ نابینایی‌ در کودکان‌ شود.
* مسمومیت‌ خون‌ (سپتی‌ سمی‌ گنوککی‌)
* آرتریت‌ عفونی‌ (عفونت‌ مفصل‌)
* بیماری‌ التهابی‌ لگن‌ (منظور عفونت‌ احشای‌ تناسلی‌ در زنان‌)
* آندوکاردیت‌
* در صورت‌ عدم‌ درمان‌، گاهی‌ در مردان‌ ناتوانی‌ جنسی‌ رخ‌ می‌دهد.
* ناباروری‌ در زنان‌
 

علائم و نشانه های ارضای جنسی در خانم ها

حتی اگر رساندن یک زن به ارگاسم خیلی سخت نباشد، بنظر می رسد آقایان عموماً در مورد اینکه آیا خانم هایشان پس از یک آمیزش جنسی ارضا شده اند یا نه مشکل دارند. اما اغلب آقایان نیاز دارند در مورد ارضای خانم هایشان مطمئن شوند.

اینکه خانم هایشان بگویند: عزیزم من خیلی ارضا شدم یا مدام بپرسید ارضا شدی؟ زیاد جالب نیست.
در اینجا علائمی نه چندان واضح را بیان می کنیم که نشان دهنده آمادگی خانمتان برای آمیزش است و اینکه نسبت به اعمال شما رضایت دارد.

neshanehaye erza shodane zan 300x185 علائم و نشانه های ارضای جنسی در خانم ها

 

نشانه و علامت های ارضا شدن زنان

نوک پستانهایش سفت می شوند
با اینکه ممکن است خانمتان سرد یا عصبی باشد، سفت شدن نوک پستان ها، به همراه چند نشانه دیگر نظیر نفس نفس زدن، به هیجان آمدن و ادای کلماتی خاص حاکی از ارضای جنسی ممکن است نشان دهنده این باشد که خانمتان، قطعا ارضا شده است.

احساساتی می شود
همسرتان بعضی وقت ها بعد از معاشقه گریه می کند. اما واقعیت این است که گاهی اوقات ارگاسم یک زنان چنان موجی از احساس با خود به همراه می آورد که او شروع به گربه کردن می کند. در اینجا یک نکته مهم هست. اگر خانمتان بعد از رسیدن به ارگاسم دچار ضعف می شود یا مثل یک دختر بچه به گریه می افتد ( که خودش یک علامت است)، نگران نباشید، این بدین خاطر است که احساس خیلی خوبی دارد و صدالبته خوب ارضا شده است.

به خواب می رود
با اینکه این مسئله بیشتر به مردان نسبت داده می شود، اما زنانی هم هستند که چرتی می زنند تا صدمات وارده از جانب شما را جبران کنند. اگر خانمتان رویش را برگرداند و بخواب رفت، اینکار او را بی احترامی تلقی نکنید، فقط بازوانتان را دورش حلقه کنید و شما هم مثل او بخوابید.

نیاز به آغوش صمیمی
با اینکه این مورد به ارگاسم رسیدن زن را تضمین نمی کند، نیاز وی به محکم بغل کردن شما و اینکه او را در میان بازوان خود بگیرید ممکن است نشانه اتمام کسب لذت او از تجربه جنسی باشد.

نمی تواند راه برود
خانمتان می خواهد بلند شود تا آن تغذیه خوشمزه پس از سکس که شما خیلی دوست دارید را آماده کند، اما او به آسانی قادر به راه رفتن نیست، چون پاهایش می لرزد. لرزیدن پاها نشانه خیلی مطمئنی از این است که شما به عنوان یک مرد وظیفه تان را خوب انجام داده اید. اگر او نیاز به زنان کوتاهی دارد تا بتواند برای نظافت به حمام برود و آن ساندویچ عالی را برایتان درست کند، پس شما می توانید با خاطری جمع از اینکه کارتان را خوب انجام داده اید به استراحت بپردازید.

نمی تواند درموردش حرف نزند
اگر، پس از اتمام کار، خانمتان در مورد وضعیت انجام تکنیک هایی که بکار بردید و احساسی که داشت بی اراده شروع به حرف زدن کرد یا حتی بهتر، کلماتی که موقع آمیزش می گفت را تکرار کرد (مثلا، چه نفس نفس زدن حیرت انگیزی، نفس نفس زدن، چه حیرت انگیز بود، خارق العاده، حیرت انگیز، تو هم نفس نفس می زنی، خیلی عالی بود … . خوشبختانه او را خیلی خوب ارضا کرده اید.

لبخند رضایت
روزها خانمتان نمی تواند آن لبخند زیبا را از صورتش دور کند و این لبخند برای تشکر از شماست. به آرامی در پشت وی قرار بگیرید و بدون هیچ دلیلی ببوسیدش. حالا نه تنها برای آمیزش بیشتر بیقرار خواهد شد، بلکه حتی به تمام دوستانش خواهد گفت که شما چگونه مردی هستید.
البته، مادامی که شما در حال انجام آمیزش هستید، خانمتان نمی تواند به راحتی گاز بگیرد، پنجه بکشد، جنب و جوش داشته باشد یا حتی با تمام توانش فریاد بزند.
خانم شما باید آنقدر متواضع باشد که به شما بفهماند با اعمال جنسی شما کاملاً راضی می شود یا نه. ما مردان ساده هستیم. ارگاسم ما به راحتی اثبات می شود. بدبختانه، در مورد زنان اینطور نیست. اگر این علائم زیرکانه را بکار نمی برید، پس خوشبختانه زن شما شایستگی آنرا خواهد داشت که شما را از اینکه در کارتان استاد هستید، مطلع کند.




:: برچسب‌ها: سوزاک , بیماری مقاربتی , ایدز , بیماری ایدز , اچ آی وی , اچ آی وی مثبت , علائم سوزاک , علل سوزاک , راههای پیشگیری از سوزاک , ,
:: بازدید از این مطلب : 821
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا