باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

ماسک آلوی قرمز ؛
 
براى تهیه ماسک آلوى قرمز کافى است هسته آلوى قرمز را درآورید و سپس آلوها را لِه کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و سپس به مدت 20 دقیقه آن را بر روى پوست بمالید و آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید .
 
ماسک لیمو ترش ؛
 
براى تهیه ماسک لیموترش آب دو عدد لیمو را بگیرید و با یک قاشق عسل گرم ، مخلوط کنید و روى پوست بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید .
 
ماسک هویج ؛
 
ماسک هویج نیز به وسیله آب هویج تهیه مى شود . براى این منظور مقدارى آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روى پوست بمالید و پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید .
 
ماسک کدو حلوایى ؛
 
مقدارى کدو حلوایى رسیده را لِه کنید و به صورت ماسک براى متعادل ساختن چربى پوست صورت استفاده کنید .
 
ماسک سفیده تخم مرغ ؛
 
یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید ؛ پس از کف کردن به آن نصف لیوان لیموترش اضافه کنید و به هم بزنید و روى تمام پوست بمالید . پس از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید .
 
ماسک پرتقال و لیمو ؛
 
دو قاشق آب پرتقال و یک قاشق آب لیمو ترش را خوب مخلوط نمایید و به صورت بمالید . بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید .
 
ماسک خیار ؛
 
خیار را بپزید و له کنید ، به صورت ماسک روى صورت بگذارید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید .
 
ماسک زرده تخم مرغ و آووکادو ؛
 
قاشق سوپخورى خاک رس (خاک رس یا خمیر پاک کننده که به شکل پودر در تمام مغازه ها و فروشگاه هاى غذایى بهداشتى موجود است) + یک عدد زرده تخم مرغ + یک چهارم قاشق آووکادو له شده + مقدارى روغن فندق (براى این که یک مخلوط نرم داشته باشیم) را با هم مخلوط کرده و بر روى پوست خود به مدت 15 الى 20 دقیقه گذاشته و بعد با آب ولرم بشویید . (زرده تخم مرغ وآووکادو رطوبت از دست رفته پوست را دوباره باز مى گرداند ، خمیر پاک کننده ترشحات چربى پوست را خشک کرده ، روغن فندق این حالت را در پوست تعدیل کرده و آن را تقویت مى کند ).  
 
ماسک سیب ؛
 
 یک عدد سیب رنده شده را با 5 قاشق سوپخورى عسل مخلوط کنید و سپس روى پوست صورتتان بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید .
 
ماسک گوجه فرنگى ؛
 
 یک عدد گوجه فرنگى را خوب لِه کنید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه روى پوستتان بماند . سپس پوستتان را با آب گرم بشویید .
 
توجه !
پوست هاى چرب نسبت به مواد پاک کننده و مواد آرایشى و دارویى حساس هستند و ممکن است در اثر مصرف مواد پاک کننده یا محلول هاى الکل دار دچار قرمزى ، خشکى ، خارش یا پوسته ریزى شوند . در این صورت باید مصرف هرگونه شیرپاک کن ، محلول هاى طبى و داروهاى موضعى را متوقف و به پزشک مراجعه کرد تا پماد ساختنى (ترکیبى) التیام دهنده اى را تجویز کند . روى پوست هاى چرب که این گونه تحریک شده اند نباید پماد یا کرم بتامتازون ، تریامسینولون ، هیدروکورتیزون یا فلوسینولون مالید و نیز در این مواقع نباید صابون اسیدى مصرف کرد .
 

افرادى که پوست چرب دارند باید مصرف چربى و قند را به حداقل برسانند و غذاهایى مثل خرما ، پسته ، فندق ، گردو ، شکلات و موز را بسیار کم مصرف کنند . این افراد براى کنترل چربى پوست خود و برخوردارى از یک پوست شاداب و خوب باید خواب کافى ، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشند و هرچه مى توانند سبزى و میوه مصرف کنند . 





:: برچسب‌ها: ماسک , پوست چرب , ماسک خیار , ماسک گوجه فرنگی , ماسک سیب , ماسک زرده تخم مرغ , آووکادو , ماسک پرتغال و لیمو , ماسک سفیده تخم مرغ , ماسک کدو حلوائی , ماسک هویج , ماسک لیمو ترش , ماسک آلوی قرمز , روغن بادام , پوست صورت , خاک رس , روغن فندق , عسل , مواد پاک کننده , بتامتازون , تریامسینولون , هیدروکورتیزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 1483
|
امتیاز مطلب : 67
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
هستی در تاریخ : 1391/1/1/2 - - گفته است :
سلام دوست من....عیدتون مبارک.با ارزوی بهترین ها برای دوست گلم...
وب زیبایی داری ..لطفا به منم سر بزنید
خوشحال میشم

<-CommentGAvator->
محمد در تاریخ : 1390/12/29/1 - - گفته است :
سلام وبلاگ قشنگی داری ون لینکت کردم.

<-CommentGAvator->
reza در تاریخ : 1390/12/28/0 - - گفته است :
Salam vebet kheyli galeb bod age mishe be man ham sar bezan khosh hal misham va age mayel be tabadole link bodi man ro ba moshakhasate zir link kin bad khabar bede linket konam ba tashakor reza

عنوان.سلطان عشق

آدرس.http://dashing.loxblog.ir

<-CommentGAvator->
دانلود موزیک در تاریخ : 1390/12/28/0 - - گفته است :
سلام دوست خوبم وبلاگ خوبی داری
می تونید بهنرین هم شوید
شما هم دعوتید
فقط اگه به موسیقی علاقه دارید دعوتی مارو
قبول کنید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا