تمیز کردن منزل با مواد طبیعی و ارزان . . .
باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

تمیز کردن خانه با مواد طبیعی و ارزان قیمت
 

تمیز نگهداشتن خانه لزوما نیازمند ابزار و مواد شیمیایی گران قیمت نیست. از این پیشنهادات برای تبدیل مواد و اشیاء معمول به راه حل هایی ایده آل برای پاکیزگی خانه استفاده کنید که علاوه بر سادگی، ارزان قیمت هم هستند.

● از چوب گردگیری برای تمیزکردن حمام و دستشویی استفاده کنید

تمیز کردن وان و حمام خانه کاری خسته کننده است و اغلب اوقات یک فرایند چالش برانگیز نیز محسوب می شود. از خم شدن روی وان تا رساندن خود به بالاترین نقطه دیوار حمام کاری طاقت فرساست که اغلب اوقات باید خیلی زودتر از زمانی که تصور می کنید، دوباره آن را انجام دهید. برای اینکه کمتر خم شوید یا بدنتان را بکشید، یک چوب گردگیری اسفنجی ارزان قیمت از بقالی محله تان بخرید. آن را فقط برای تمیز کردن حمام آماده کنید و از آن برای شستن وان حمام تا بالاترین نقطه فضا استفاده کنید. البته ممکن است مجبور باشید چند اسفنج را با دست بشویید، اما دسته بلند چوب گردگیری، برای دسترسی به نقاط پست و بلند، از میزان زحمتی که برای تمیزکردن حمام می کشید، به طرز قابل توجهی می کاهد.

● فرشتان را جارو کنید

شاید تصور کنید که جاروی دستی برای نگهداری و تمیزکردن فرش مناسب نیست؛ اما اگر در خانه همراه کسی زندگی می کنید که موهای بلندی دارد، حتما متوجه می شوید این موها چه تاثیری روی جارو برقی می گذارند. زیرا موهای بلند به آسانی دور بخش پاک کننده جارو برقی می پیچند و احتمال دارد به طور کل دستگاه را از کار بیاندازند، بنابراین تا جای ممکن، قبل از جاروبرقی کشیدن، باید موها را از فرش جدا کنید تا عمر آن بیشتر شود. پس حداقل یک بار قبل از به کار بردن جاروبرقی، فرش را به دقت با جارو بکشید و درحین این کار موها را از جاروی دستی جدا کنید. از میزان موهایی که با این وسیله جمع می شود، تعجب خواهید کرد و علاوه برآن به این ترتیب فرایند تمیز کردن فرش با جاروبرقی کار آمدتر خواهد بود.

● سرکه مایکروویو

وقتی که یک فنجان سرکه می تواند همه لکه های مایکروویو شما را پاک کند، پس دیگر وقت و تلاش خود را صرف سائیدن لکه ها نکنید. فقط یک چهارم فنجان سرکه و یک فنجان آب را به مدت یک یا دو دقیقه درون مایکروویو قرار دهید (تا زمانی که مخلوط خیلی داغ شود یا به نقطه جوش برسد). سرکه پاک کردن لکه های غذایی را که داخل مایکروویو چسبیده اند، آسان می کند و به شما اجازه می دهد با استفاده از یک اسفنج یا تکه ای پارچه، آن را از بین ببرید.

● بگذارید شمعدان ها یخ ببندند

پاک کردن موم از شمعدان ها ممکن است عملی غیرممکن باشد و اغلب اوقات نیز با چاقوهای بسیار تیز می توان آن از بین برد. این همه تلاش را کنار بگذارید و فقط شمعدان تان را در فریزر قرار دهید. پس از چند ساعت، هوای سرد سبب می شود حجم موم کم شده و به راحتی پاک شود.

سردوش را در کیسه قرار دهید

به جای سائیدن سردوش حمام برای از بین بردن رسوب ها، مقداری سرکه در کیسه پلاستیکی بریزید و سر دوشی را در آن قرار دهید. سر کیسه را با نوار پلاستیکی محکم ببندید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس سردوشی را با اسفنج یا پارچه تمیز پاک کنید.

● الکل در حمام و دستشویی

اگر لکه های آب به یکی از اجزای جدایی ناپذیر حمام و دستشویی شما تبدیل شده است، پاک کننده های گران قیمت را رها کنید و به دنبال راه حلی ارزان تر و آسان تر باشید. فقط یک تکه پنبه را در الکل صنعتی (rubbing alcohol) فرو برید و سپس آن را روی ابزارهای فلزی بکشید. لکه ها به آسانی پاک می شوند و ابزار آلات فلزی شما بدون هیچ رسوبی براق به نظر خواهند رسید.

● آب داغ؛ پاک کننده فاضلاب

پاک کننده های معمول و شیمیایی لوله های فاضلاب، در خانه ای که بچه ها و حیوانات اهلی زندگی می کنند، خطرناک هستند و از سوی دیگر استفاده مکرر از آنها، به لوله های فاضلاب شما آسیب می رساند. البته لوله های فاضلاب دستشویی و آشپزخانه را می توان به دفعات مکرر فقط با آب داغ پاک سازی کرد. با استفاده از کتری بزرگ، آب را روی اجاق داغ کنید سپس آن را در سینک آشپزخانه یا حمام، وان یا توالت بریزید. آب داغ، لوله ها را پاک می کند و رسوب ها را می زداید.

● جوش شیرین لکه بر

نیازی نیست در آشپزخانه از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید که به احتمال زیاد غذاها را نیز آلوده می کند. دفعه بعدی که لکه ای روی سطح کار یا اجاق گازتان افتاد، فقط جوش شیرین را روی لکه بپاشید. اجازه دهید چند دقیقه روی لکه بماند، سپس آن را پاک کنید. از این ماده می توان در حمام نیز استفاده کرد.

● ماشین ظرفشویی را پاک کنید

سائیدن داخل ماشین ظرفشویی خسته کننده و عذاب آور است. در عوض فقط سرکه را درون یک فنجان یا کاسه بریزید و آن را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. اجازه دهید دستگاه یک دور کار کند و سپس سرکه تمام لکه های سخت شده را پاک خواهد کرد.

● ساینده ای از فویل آلومینیوم

اگر اسکاچ بشقاب های شما خیلی کارآمد نیست، می توان به سادگی از یک گلوله فویل آلومینیوم به عنوان ساینده استفاده کنید. فویل آلومینیوم لکه های غذا را که به بشقاب ها و تابه ها چسبیده اند به آسانی پاک می کند و نیازی به خرید اسکاچ جدید نیست.

● جوش شیرین خوش بو کننده هوا

جوش شیرین یکی از مواد بسیار کارآمد در هر خانه است که یکی از موارد استفاده مهم آن خوشبو کننده هواست. برای آنکه یخچال خوشبویی داشته باشید، جوش شیرین را در یک جعبه در باز، در طبقه آخر آن قرار دهید. برای داشتن لباس ها و ملحفه هایی شسته شده و خوشبو نیز یک جعبه در باز از جوش شیرین در کمد رختخواب ها و لباس ها قرار دهید. برای خوشبو کردن فرش، جوش شیرین را روی زمین بپاشید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس فرش را جارو برقی بکشید.

 




:: برچسب‌ها: منزل , خانه , سرکه , فرش , جارو , چوب , حمام , شمعدان , یخ , الکل , جوش شیرین , آلومینیوم , جارو برقی , یخچال , ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا